Κοινωνική Ευθύνη
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
O Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας μέσα από τη λειτουργία του και ως αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής κοινωνίας καταβάλλει κάθε προσπάθεια να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της. Εντός του έτους υλοποιούμε μια σειρά από δράσεις με σκοπό την ενίσχυση πρωτοβουλιών που προάγουν τον πολιτισμό, την κοινωνική μέριμνα, την εκπαίδευση, την στήριξη κοινωνικά ευπαθών ομάδων και την στήριξη φορέων και υπηρεσιών που εξυπηρετούν τον πολίτη.
Οι τομείς και οι δράσεις έχουν ως ακολούθως:
Επιχορηγήσεις και δωρεές σε υλικό: Σε υπηρεσίες που δραστηριοποιούνται εντός του λιμένα και ενισχύουν ή και συμπληρώνουν το έργο του. Σε μονάδες υγείας, φορείς και υπηρεσίες που αφορούν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Χορηγίες που αφορούν συλλόγους και φορείς στήριξης ευπαθών ομάδων, καθώς και ενίσχυση των τοπικών κοινωνικών παντοπωλείων. Σε σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικούς φορείς. Σε επιστημονικά συνέδρια που προάγουν θέματα. Χορηγίες σε Δήμους του Νομού Θεσπρωτίας για την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και δράσεων που προάγουν τον πολιτισμό. Ενίσχυση δράσεων που αφορούν τον αθλητισμό.
Πρακτική άσκηση σπουδαστών: Ο Οργανισμός Λιμένος απασχολεί σπουδαστές τριτοβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα πλαίσια της πρακτικής τους άσκησης για την απόκτηση πτυχίου, αλλά και της απόκτησης εργασιακής εμπειρίας.
Εκπαιδευτική δράση «Γνωρίζοντας το λιμάνι»: Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, σε συνεργασία με τη Δ/νση Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, έχοντας ως στόχο την βιωματική γνωριμία των παιδιών με το λιμάνι και τις λειτουργίες του εφαρμόζει τη δράση «Γνωρίζοντας το λιμάνι της πόλης μου», που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θεσπρωτίας. Η δράση σταδιακά έχει καθιερωθεί ως θεσμός. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα χωρίζεται σε δυο φάσεις και συνοδεύεται από ένα ενημερωτικό έντυπο με τίτλο «Γνωρίζοντας το Λιμάνι», το οποίο παρέχεται δωρεάν από τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας. Στην πρώτη φάση, τα παιδιά επισκέπτονται τους χώρους του λιμένα και εντοπίζουν τα βασικά μέρη του, όπως είναι ο επιβατικός σταθμός, οι χώροι πρόσδεσης και οι εν γένει εγκαταστάσεις. Στην δεύτερη φάση, τα παιδιά οδηγούνται στην αίθουσα του Κεντρικού Επιβατικού Σταθμού, όπου γίνεται σύντομη παρουσίαση της ιστορίας του λιμανιού, καθώς και των χρήσεων του λιμένα, κατά την περίοδο λειτουργίας του.
Διασφάλιση Ποιότητας
- EMAS (Eco-Management and Audit Scheme) Mε την με αριθμ. Οικ. 141/3/2-1-2017 Απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΑΔΑ: 733Λ4653Π8-ΒΦ0), εγκρίθηκε η καταχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, για τον χώρο δραστηριοτήτων της, στο μητρώο EMAS με αριθμό καταχώρησης ΕL-000112. Να σημειωθεί ότι ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας είναι ένας από τους λίγους λιμένες στην Ευρώπη που καταχωρήθηκε στο μητρώο EMAS και την παρούσα στιγμή διαθέτει σε ισχύ το διεθνές πιστοποιητικό ISO 14001 για την περιβαλλοντική διαχείριση, καθώς και το πιστοποιητικό PERS (Port Environmental Review System).
ISO 14001: Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης “ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΙΩΝ”
- PERS (Port Environmental Review System) Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. έχει πιστοποιηθεί κατά PERS (Port Environmental Review System) από το φορέα έκδοσης αυτού ECOPORTS, κατόπιν έγκρισης από τον αξιολογητή Lloyd’s Register. Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας στα πλαίσια σχεδιασμού και σταδιακή ανάπτυξη ενός μοντέρνου μοντέρνου Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σύμφωνα με πρότυπα ESPO/PERS και ISO 14001, κατέχει και διατηρεί τα αντίστοιχα πιστοποιητικά. Σύμφωνα με τις απαιτήσεις των προτύπων, καθορίζεται η Πολιτική Περιβάλλοντος η οποία θα θέτει τους στρατηγικούς στόχους για τα θέματα περιβαλλοντικής διαχείρισης και τις σχετικές δεσμεύσεις για την υλοποίηση αυτών. Τα πρότυπα καθορίζουν επίσης το σχεδιασμό για την αναγνώριση, εκτίμηση και έλεγχο των περιβαλλοντικών κινδύνων, καθώς και τα προγράμματα περιβάλλοντος για τον ορισμό και έλεγχο επιμέρους δράσεων για την βελτίωση του επιπέδου.
- ISO 9001:2008 Η Διοίκηση του Οργανισμού εγκατέστησε, υλοποιεί και διατηρεί Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) του οποίου την αποτελεσματικότητα θα βελτιώνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου ISO 9001, σχετικά με τις Υπηρεσίες Ελλιμενισμού Πλοίων και Διακίνηση Επιβατών, Οχημάτων & Φορτίων στις Γραμμές Εσωτερικού – Εξωτερικού – Κρουαζιερόπλοια.
Κοινωνική Ευθύνη