ADRI – UP
CEF-TRANSPORT/ Adriatic MoS Up-grated Services / 2015-EU-TM-0310-M
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του έργου:
Lead Partner: Igoumenitsa Port Authority S.A.
Partner 1: Ancona Port Authority
Partner 2: Trieste Port Authority
Partner 3: Region of Epirus
Partner 4: Biotexniko Parko Thesprotias S.A.
Partner 5: Interporto di Trieste SpA
Partner 6: Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti – Rete Autostrade Mediterranee
Το πρόγραμμα εντάσσεται στους Θαλασσίους Διαδρόμους της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ενισχύοντας τους, συνδέοντας τα Βαλκάνια με την Κεντρική Ευρώπη και ενώνοντας τους παρακάτω Διαδρόμους του Διευρωπαϊκού Κεντρικού Δικτύου :
- Σκανδιναβίας – Μεσογείου
- Βαλτικής – Αδριατικής
- Ανατολής – Ανατολικής Μεσογείου
- Μεσογείου
Ο γενικός στόχος του προγράμματος είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών στον θαλάσσιο διάδρομο της Αδριατικής μεταξύ των λιμένων: Ηγουμενίτσας, Ανκόνας και Τεργέστης.
Η υλοποίηση των επενδύσεων αναμένεται να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και απόδοση της εφοδιαστικής αλυσίδας της Αδριατικής και να μεταφέρει σημαντικό μεταφορικό έργο από το οδικό δίκτυο των Βαλκανίων στην Αδριατική με προφανή κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για την περιοχή.
Σκοπός του έργου ADRI-UP είναι η αύξηση της προσβασιμότητας του διάδρομου Αδριατικής-Ιονίου, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη συνοχή και την ενσωμάτωση της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων με την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.
Οι κύριοι ειδικοί στόχοι της δράσης περιλαμβάνουν:
- Μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης,
- Εξορθολογισμό των εμπορευματικών ροών,
- Βελτίωση της διαλειτουργικότητας και της συν-τροπικότητας, της χρήση δηλαδή των διαφόρων μέσων μεταφοράς, μεμονωμένα και σε συνδυασμό με στόχο να επιτευχθεί η βέλτιστη και βιώσιμη χρήση των πόρων,
- Διευκόλυνση της συνδυασμένης ποιότητας των ροών και ενσωμάτωση της εφοδιαστικής αλυσίδας,
- Αύξηση της ασφάλειας στους λιμένες.
Το έργο προβλέπει:
- Κατασκευή επιχειρηματικού πάρκου/ εμπορευματικού κέντρου Ηγουμενίτσας και κατασκευή της οδικής σύνδεσης του κέντρου με την Εγνατία Οδό και κατ’ επέκταση με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
- Μελέτες για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ανάπτυξη νέου τερματικού σταθμού για πλοία Ro-Ro/ Ro-Pax στο λιμάνι της Ανκόνα.
- Αναδιάρθρωση της αποβάθρας VI στο λιμάνι της Τεργέστης.
- Βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής στο εμπορευματικό κέντρο “Interporto di Trieste”.
Η παρέμβαση στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας αφορά την ανάπτυξη ενός διπολικού Εμπορευματικού Κέντρου (Freight Village), μεταξύ των οποίων μία περιοχή εντός της ζώνης του λιμένα της Ηγουμενίτσας και η άλλη στην περιοχή που καταλαμβάνεται σήμερα από το Βιομηχανικό Πάρκο Θεσπρωτίας (περιοχή Γκρίκα, Δήμος Σουλίου).
Το Εμπορευματικό Κέντρο Ηγουμενίτσας θα εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές ροές από και προς τις περιοχές της Αδριατικής που ο λιμένας συνδέει, άλλα και θα ενισχύσει περαιτέρω τη βιωσιμότητας και την αποτελεσματικότητα του εκάστοτε Θαλασσίου Διαδρόμου που είτε ξεκινά ή διέρχεται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Θα προσθέσει ένα ισχυρό κρίκο στην δόμηση της αλυσίδας λιμενικών – οδικών μεταφορών, διαμετακόμισης Αδριατικής – Ιονίου – Εγνατίας και ελληνικής ενδοχώρας.
Estimated cost of the action: €22,725,000 |
Maximum EU contribution: €7,130,500 |